Waarom printen we eigenlijk nog steeds?

Printmedia, is het nog steeds zo belangrijk als vroeger? Misschien nog wel belangrijker!

Vroeger (zeg maar tot 10 jaar geleden), was printmedia dé manier om aandacht voor je bedrijf of marketingboodschap te krijgen. Als je een lokaal, klein bedrijf met een relatief klein targetgebied was . Tegenwoordig, met alle online advertentie mogelijkheden, gaan we sneller over op bijvoorbeeld Google Adwords of een social media strategie. Het lijkt vanzelfsprekend om hier in te participeren maar er zijn nog steeds genoeg redenen te bedenken om je bedrijf te promoten door middel van “ouderwetse” printmedia. Sluit de actie van je printmedia aan op de informatie die jij op je site hebt staan, dan verhoogt dat jouw geloofwaardigheid op het web en als onderneming enorm! Hier nog meer voordelen:

 

Printmedia blijft liggen, hangen en staan. Terwijl een online advertentie erg goed op de doelgroep gericht kan worden (helemaal door bijvoorbeeld Facebook ads of Google Adwords), is een internet gebruiker snel zijn aandacht kwijt. Met één klik ben je al niet meer te zien! Terwijl een brochure of flyer altijd bij de mensen in de handen terecht komt. Ook al leggen ze in het ergste geval jouw flyer gelijk bij het oud papier, ze hebben je bedrijf en jouw boodschap gezien! Heb jij een mooi vormgegeven brochure of een flyer liggen, of heb jij met kerst een mooi relatiegeschenk voor je klanten staan, dan zal deze bijna in alle gevallen gelezen of bekeken worden!

 

printmedia

 

Print geeft je een gezicht. Het begint bij de vormgeving van het visitekaartje. Ziet deze er uit zodat het jou en je bedrijf juist presenteert? Het klinkt logisch om dit voor elkaar te hebben maar toch kom ik bij bijna iedere starter een té standaard visitekaartje tegen. Het gaat in veel gevallen om het verhaal wat je verteld, op het moment dat jij je visitekaartje aan iemand geeft, maar als diegene je terug probeert te vinden tussen zijn verzamelde kaartjes, dan is de kans groot dat hij voor je concurrent kiest mocht deze een aantrekkelijker kaartje en uitstraling hebben. Neem jij jezelf en je bedrijf serieus, zorg dan ook dat je dat uitstraalt!

 

printmedia

 

Gemakkelijk je assortiment laten zien. Laat zien wat je in huis hebt. Presenteer jouw producten (of je dienst) zoals het in een perfecte situatie zou zijn. Of laat zien hoe en door wie jou product of dienst wordt gebruikt om je doelgroep aan te spreken.

 

printmedia

 

Mensen lezen liever print. Er zitten vele gemakken aan print media. Om te beginnen kan je het gemakkelijk mee nemen om even door te lezen. Ook nemen mensen langer de tijd om het te lezen in verhouding tot online reclame. Omdat ze minder afgeleid zijn en omdat de focus ligt, op wat ze in handen hebben.

 

Je wordt beter gezien. Je online aanwezigheid is natuurlijk prima, maar in de meeste gevallen zijn mensen dan naar je op zoek. Mensen die je kennen vinden je natuurlijk, maar als dat niet het geval is, is er eigenlijk geen enkele reden om op je website te komen. Met print, kan je bijvoorbeeld jou folder of flyer bij iedereen door de brievenbus gooien, bij een balie neerleggen of andere plekken waar veel verkeer langs komt. Dit zullen misschien niet allemaal klanten worden maar het zijn allemaal potentiële klanten!

 

printmedia

 

Als er op veel artikelen jouw naam staat, komt deze automatisch bij velen onder de aandacht. Denk aan pennen, aanstekers, blocnotes, kalenders, maar ook aan bijvoorbeeld autoreclame, stickers op ramen of stickers om uit te delen. Verhoog jouw naamsbekendheid en aanwezigheid en zorg dat jouw printmedia aansluit op jouw website en je andere online activiteiten. Wil je weten welke artikelen voor jou interessant zijn? Neem dan gerust contact op met Basis Reclame, of gebruik de contact pagina om ons te bereiken.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

UA-29412531-1