Waarom flyers laten drukken zo’n goede marketing tool is

Flyers-laten-drukken

Flyers laten drukken, waarom is het zo’n goede marketing tool

Ook al is internet marketing erg populair bij veel bedrijven, je doet er goed aan om het belang in te zien om bijvoorbeeld A5 flyers te laten drukken. Vandaag de dag wordt deze marketing tool een beetje over het hoofd gezien maar het kan nog steeds erg interessant zijn om flyers te laten drukken om nieuwe en bestaande klanten te benaderen. Hier zal ik uitleggen waarom.

Promotie flyers kunnen specifiek voor jouw actie ontworpen worden. De keuze van het formaat, de kleuren, dikte en welke boodschap erop komt, is zeer belangrijk om een effectieve campagne te voeren.

Flyers laten drukken is betaalbare marketing

Flyers laten drukken of printen is meer dan regelmatig een goede keus voor kleine ondernemingen en starters, omdat het betaalbaar is. Via online drukkerijen kunnen de flyers goedkoop worden geprint of gedrukt omdat deze vaak bulkorders verzamelen. Zij verzamelen bijvoorbeeld een dag lang orders voor A5 en A4 flyers. Deze worden dan in 1 print of drukopdracht verwerkt en zo houden ze de kosten laag. Voor starters en kleine bedrijven is dit meestal een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Anders dan andere vormen van marketing, worden flyers niet na één oogopslag vergeten. Ze worden ergens neergelegd op kantoor of in huis waardoor ze weer vaker onder de aandacht kunnen komen en klanten alsnog een beroep kunnen doen op hetgeen jij aanbiedt via de flyer. Zo komt jouw flyer keer op keer bij je klanten onder de aandacht zodat de investering zich telkens weer terugbetaalt.

Flyers kunnen meerdere doelen dienen

Omdat flyers aan jouw specifieke wensen kunnen voldoen, betekent het dat ze meerdere doelen dienen. Als jij bijvoorbeeld een afhaalrestaurant hebt, kan je de flyer ook gebruiken als menukaart. Flyers kunnen dubbelzijdig worden geprint of gedrukt, wat kan inhouden dat je aan de ene zijde je actie promoot en aan de andere zijde een aanmeldformulier plaatst. Zo kunnen klanten de flyer bijvoorbeeld in de brievenbus deponeren om zich aan te melden voor jouw actie of nieuwsbrief.

Hoge drukkwaliteit

Flyers worden doorgaans op zeer hoge kwaliteit gedrukt en geprint, waardoor ze zeer scherp zijn en erg goed leesbaar. Als je zorgt voor een professioneel flyer ontwerp, dan behoort deze gemakkelijk te lezen te zijn en kun je zo jouw inhoud goed kenbaar maken aan je doelgroep. Hoe dat er uit moet komen te zien heeft alles te maken met de eisen van je markt en de wensen van je klanten.

Iedereen kan jouw flyer te zien krijgen

Flyers kunnen een breed publiek bereiken door ze deur aan deur te verspreiden of juist gericht op potentiële klanten. Je kan ze ook uitdelen op straat, een beurs of tijdens een event. Je kan ze simpelweg overal uitdelen, waar je doelgroep zich ook maar bevindt. Wil je flyers laten drukken, denk dan goed na over de manier waarop je ze gaat verspreiden, of laat je adviseren door een expert.

Eén van de vele leuke dingen aan flyers is dat er geen one-size-fits-all ontwerp dat werkt is. Je kan een beetje stoeien met verschillende maten en materialen om te kijken wat het beste bij jouw bedrijf past of welke het beste werkt. Voor een administratiekantoor dat flyers wil laten drukken kies je iets anders dan voor de bakker op de hoek. Ook heeft het met je doelgroep te maken en waar ze zijn als ze de flyer onder ogen krijgen. Ga je strooien op straat, dan kies je voor een makkelijk te hanteren formaat zoals A5 flyers, zodat men het gemakkelijk mee kan nemen.

Geef je klanten een “call to action”

Je kan een flyer voorzien van een call to action.  Dit kan zijn: om naar een event te komen, je product te kopen, of om simpelweg je facebook pagina te liken. Als je producten wilt gaan verkopen zorg dan dat je een kortingsbon op je flyer zet. Dat kan een code (coupon) zijn of bijvoorbeeld een spaarkaart voor kortingen in de toekomst. Een spaarkaart is een sterke marketing tool die  buiten de supermarkten om, bijna niet meer wordt toegepast, ga je flyers laten drukken, denk hier dan eens aan!

Conclusie

Flyers laten drukken kan een erg goed marketinginstrument zijn. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de kwaliteit van het ontwerp, de inhoud van de boodschap en de manier waarop de flyers onder de aandacht van de klanten worden gebracht, bepaalt hoe effectief jouw campagne daadwerkelijk wordt. Als je op zoek bent naar flyers met een hoge kwaliteit ontwerp en druk tegen de laagste prijs, vul dan hieronder het aanvraagformulier in om een offerte op maat te krijgen, geheel vrijblijvend uiteraard.

Meer voorbeelden zien? www.basisreclame.nl/portfolio/

Vraag nu vrijblijvend je offerte aan!

Je kunt hieronder in de keuze menu’s aangeven welk formaat en welke aantallen je zoekt. Zodra je op verzenden hebt gedrukt ontvang je binnen één werkdag je offerte!

Flyer_Ontwerp_klein





Kies het formaat

Kies het aantal
Waarom Basis Reclame?

Uniek ontwerp
Vast tarief
Ook drukken
100% tevredenheid

Gegevens



One Response to Waarom flyers laten drukken zo’n goede marketing tool is

  1. Helder stuk. Sowieso denk ik dat het laten drukken en verspreiden van folders en flyers een erg tastbare vorm van marketing. In een tijd dat veel commercie op het vluchtige internet plaatsvindt, is die tastbaarheid erg prettig.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

UA-29412531-1